fredag den 22. juni 2012

hvad jeg aldrig får fortalt

jeg kan ikke omsætte min tvivl til ord
og jeg er bange for at ytre, hvad jeg tror
jeg siger det ikke højt, fordi jeg frygter
hvad mine tanker bærer af konsekvenser

når jeg føler mig lille og alene
aner jeg ikke, hvordan jeg skal dele
mine smerter i rationer af forståelig
der vil gøre dem en smule omsættelige
når jeg lukker døren ud mod verden
mærker jeg varmen fra lyset gennem sprækken
jeg ser den glæde, der eksisterer, passere
og når mørket falder, er der ikke mere
mere, der lokker mig med drømme om lys
som aldrig bliver mine til sidst

du spørger, hvorfor jeg lever i skyggen af dem
der åbenlyst hader mig og slår mig ihjel

vil du høre min sorte og dybe hemmelighed?
den, jeg gemmer under smil og påtaget lyksalighed

jeg er præcis som hvert et andet menneske, du har mødt
og jeg kan ikke vise dig steder, du aldrig har set
jeg vil også elskes, røres og forføres med fraser
der er opbrugt i troen på kærlighed og slidt i laser
og jeg har hengivet, kastet og smidt mig selv
i støvet for alverdens lovende og lokkende mænd
der har udnyttet min naive tro på, at jeg er elskværdig
men jeg er intet særligt, jeg er bare så færdig

for ja, jeg har blottet mit hjerte for smerte
og jeg har elsket dem, der ikke ville være
men det er mig, der har samlet de stykker
af smertende, ituslåede håb, jeg havde om lykke

og jeg lader det ikke ske igen
og jeg ved, du er præcis som dem
du kan ikke holde mit hjerte fra at briste
og den sidste var vitterligt den sidste
der nogensinde fik mit hjerte helt
og det er det, jeg nok aldrig får fortalt

 

Ingen kommentarer: