søndag den 29. maj 2011

uden eksistens

jeg ved ikke, hvordan jeg havde bildt mig selv ind
at jeg ville være en smule mere end dem
jeg er hverken pænere, sjovere eller klogere
end så mange andre piger, du charmerer
men jeg har trods alt også nu forstået
at jeg ikke betyder bare lidt eller noget
og havde jeg ikke fattet det
så var det da pænt af dig
sådan lige at ligge den første og bedste ned
men nu ved jeg da besked ..

jeg gider virkelig ikke flere som dig
hvad pokker er der med folk, der udnytter mig?
hænger der et skilt på min ryg med 'vær så god at træd'
eller finder folk det bare underholdende at pille mig ned?
men nu fik du da også dit moment of shine
og din helt særlige lejlighed til at latterliggøre mig
så nu hvor jeg har blottet mit hjerte for dine ydmygelser
tager jeg det tilbage, inden du skader eller knuser det
i det mindste gør du det dejligt nemt
dine tarveligheder skal nok blive glemt
sjældent har jeg oplevet nogen tage mig så åbenlyst for givet
og jeg sværger, jeg er virkelig ikke sådan en pige
som lader folk gøre sådan mod mig atter igen
så derfor vil du også være den
den, jeg smider bort, inden jeg lukkede dig ind
og du skal ikke engang være min ven
jeg har mistet al min tro på dig
takket være din betænksomme leg

jeg vil ikke have dig, ikke mere
vi to skulle tilsyneladende ikke eksistere

Ingen kommentarer: