torsdag den 26. maj 2011

pokkers

hvordan pokker skal jeg udtrykke mig bedst
så du kan forstå, at du ikke er, som folk er flest
du er alt, der sætter verden i bevægelse
du er min fordærvende besværgelse
du forbander mine drømme med håb
og du fylder mit hjerte med smertefulde råb
råb og længsel efter dine hænders kærtegn
en higen efter dine ord nedfælde sig over mig

jeg kan ikke andet end falde i staver
over alt du kan, du er den ultimative hersker
i mit vakkelvorne, forelskede sind
og du er alt, jeg lukker ind
jeg fletter heller end gerne mine drømme
ind i din snævre og tilsluttede ramme

jeg kaster mig hengivende for dine fødder i illusionen om
at du en dag samler mig op, fordi jeg kan det samme som
hende, der hjemsøger dit hjerte med følelser, du ikke kan klare
og fylder mit væsen med smertelig jalousi, jeg ikke kan kapere
hvis jeg var hende, ville jeg aldrig forårsage dig smerte
og jeg ville helligt holde om dit svækkede hjerte
som du holder helt uvidende om mit
også selvom jeg prøver at holde det hvidt
rent og uden for sorte kanter og huller
kan du åbenbart noget med fælder
for du nedfælder hvert et skridt, jeg prøver at tage
når jeg prøver at flygte fra dig, følelser og dage
jeg prøver virkelig af bedste evne at lade være
jeg ville ønske, jeg kunne hindre det i at formere
formere sig til større, flere og mere
indtrængende steder, der kun vil eksistere
fordi jeg finder dig så dragende, at jeg er tabt
til dine dæmoners huserende kraft
så jeg kan åbenbart ikke andet end give mig hen
og håbe, du en dag giver det hele igen

Ingen kommentarer: