søndag den 22. maj 2011

andet end itu

som så mange før dig skulle du lige understrege
min absolutte mangel på værdi og betydning i din optik
og du fik det da også forklaret ad de sørgeligste veje
hvordan afstand var det afgørende, men gå skulle jeg nu ikke
for selv om jeg ifølge dine ord ikke var noget særligt
så ville du ironisk nok ikke lade mig ende det ærligt

men jeg er så træt af folk som dig
der bare prøver at få ud af mig
det allerbedste de kan trække ud
hvorefter de efterlader mig brugt og død

men for første gang nåede det aldrig dertil
for selvom det som altid ikke er noget, jeg vil
så har jeg ikke længere behov for bekræftelse af dem
som blot ender med at slå det bedste ihjel

jeg er bedre end det, og det er så rart at tro på
at selv jeg kan meget mere, end de har ladet mig få
jeg kan grine, græde og råbe, uden verden falder
og der er folk, der rent faktisk lytter, når jeg kalder

jeg er, hvor jeg hører hjemme
og jeg er ikke alene
jeg har et hjerte i verden
og min verden er lige her i kærligheden
kærlighed til et rum af individer med tiltro
så jeg atter kan leve og være andet end itu

Ingen kommentarer: