tirsdag den 22. maj 2012

brug mig

jeg har bare brug for, at du ser
når jeg inderligt og ydmygt beder
til nogen eller noget, hvis eksistens jeg ikke kender
men hvortil jeg sætter min inderlighed og bønner

jeg beder ikke, fordi jeg bliver et bedre menneske
eller fordi der er noget, mine ord kan ændre
jeg beder fordi, der ikke er andet, jeg kan
når jeg søger efter din mening om noget eller andet

jeg har brug for din kærlighed til at opløfte mit væsen til mere
end et stadie, hvorpå jeg kun blot og næppe kan eksistere
jeg vil gerne høre dig sige, at jeg er mere end nogen anden
fordi du rører mig som pokker og bare fanden
jeg vil hoppe og træde på hver en mening, der måtte være
hvis blot du ville tage min hånd og lade mig være
den, du tiltror dine inderste ønsker og dybeste kvaler til
der er intet, jeg i virkeligheden hellere vil

jeg er ligeglad med, hvad andre ytrer af syn på kærlighed
for jeg kan ikke undgå at føle, at du er mere end en tilfældighed
jeg vil have, at din indgang i mine inderste gemakker er af dybere karakter
og jeg ønsker så inderligt, at du bare vil blive her

jeg ved godt, min fortid skygger over hver en handling, jeg foretager
men bag alle min parader og facader, der lover jeg, at der eksisterer
en pige, der er i stand til at love og holde løfter, du ikke kan fatte
men du bliver nødt til at kæmpe for hende, hvis du vil have det

jeg har brug for at elske dig, fordi du er det bedste, der er sket
og jeg har brug for at være alt, du aldrig nogensinde har set
du betager mig og skaber en længsel, jeg ikke vidste, jeg havde
og jeg vil ikke længere skjules bag min selvkreerede facade

jeg har brug for dig uden at have haft dig
jeg har haft dig uden at bruge dig
jeg har fejlet i et øjebliks tvivl
for blot at indse jeg kun vil være din

Ingen kommentarer: