søndag den 18. juli 2010

mere

i et kort sekund indfangede det mig i sit spind
det lokkede, forførte og sugede mig problemfrit ind
i et øjeblik mistede jeg kontrollen og lod det ske
jeg overgav mig til troen om, at det kunne blive til
men jeg af alle ved, det aldrig og atter kan være
jeg er urokkelig i mine overbevisninger om mere
mere til livet end blot den krakelerende illusion
der evigt og altid vil efterlade den enkelte som kujon
når naiviteten sætter ind, og vi finder tro på mirakler
som er uvirkelige, umulige og aldrig når deres løfter
falder vi smertefuldt og mærker den fatale virkelighed
som ikke rummer et eneste gram af den ufattelige kærlighed
der er ikke romancer, kærlighed og evige bånd og drømme
der er forblindelse, illusioner og bristende planer
intet udstår nogensinde dets prøvelser i længden
og det vil hurtigt forsvinde og rinde ud i tiden
jeg tror bare ikke på det, for det kan ikke eksistere
og jeg har ikke evnerne til nogensinde at tro på det mere

Ingen kommentarer: