lørdag den 1. maj 2010

for evigt

der er mange sprog, jeg ikke kan tale
der er ting, jeg ikke kan hindre at falde
der er ord, jeg aldrig helt forstår
og der er tid, der blot forgår og går
jeg holder ikke svarene på alverdens gåder
og jeg kender ikke alle måder
hvorpå jeg skal holde dit hjerte korrekt
og hvordan jeg kan elske dig helt perfekt
hvis jeg nogensinde fortalte om smerte
som romancer efterladte og forvoldte mit hjerte
så kan de intet forsømme sammenlignet med dig
for du ejer mere end nogen anden af mig
du ejer mine tanker, mit hjerte og alt, jeg er
og du er altid den eneste, jeg ønsker, ser
ser den lille pige, der gemmer sig i mængden
og frygter hun ikke kan udstå længden
jeg kan ikke konkurrere med dine
men du kan ganske let konkurrere med mine
så hvis jeg var den, der vendte mig et øjeblik
har det udelukkende været af frygt for, du gik
at den dag ville komme, hvor du ikke kunne mere
hvor mine smerter var mere, end du kunne kapere
men du har stadig mit hjerte og min kærlighed
og det siger jeg af dybfølt ærlighed
og selvom jeg aldrig ved, hvad jeg bør mene
så ændrer det aldrig, at du er min eneste ene
og når dagene fortrænger mine tidligere ord
og du ender med at tvivle på mig, og du tror
at jeg nogensinde vil kunne finde din lige
så har jeg nok kun dette at sige ..

i kanterne af det forhenværende og det glemte
er der uendeligt meget, vi forsømte
vi glemte i romancernes lovende skær
hvad der egentlig var det sande værd
vi glemte at garantere, at vi var evige og tilstede
og vi glemte at sige, hvad der udgjorde glæde
vi tog til tider hinanden for givet
og vi mistede vores ord i kærlighed og livet
men mine ord står som permanente igen og igen
du vil altid være min eneste ene og bedste ven.

Ingen kommentarer: