onsdag den 16. februar 2011

et hjem

når alle andre fortaber sig i drømme
om hvilke hvis virkelighed ingen kan bedømme
så drukner jeg i realiteter og virkelighed
fordi jeg ser, hvad andre ikke evner i almindelighed

jeg ved ikke, om jeg ser meget mere
men jeg tror, det er mere end flere
der ligesom jeg ville ønske, de kunne
langt mere, end de egentlig skulle

hvorfor er det så, at der er ingen, der siger
at jeg er langt mere end alle andre piger
fordi jeg blot er en del af mængden
eller fordi jeg aldrig er bedre i længden?

jeg mærker stadig en puls, der kan strømme
og inderst inde har jeg jo stadig drømme
et spinkelt håb om skælsættende kærlighed
der vil oplive ihigåede dele til levende

jeg ser det ske for alle andre end mig
jeg har sågar endda set det ske for dig ..
hvad er det, jeg mangler, som de andre besidder
og hvornår er det atter mig, der vinder?

vinder jeg en dag din kærlighed med mine værdiløse ord
og vil det nogensinde være nok til at vække din tro
vil du en dag se mig, som andre ikke ser muligheden for
så jeg en dag finder et hjerte og et sted at bo

Ingen kommentarer: