onsdag den 21. april 2010

ærligtalt, ja

når dit blik atter falder på mig
og jeg griner og kigger den anden vej
så er det oprigtig ligegyldighed
for jeg føler ikke mere kærlighed
der er ikke noget savn tilbage
kun dårlige minder fra gamle dage
jeg bebrejder dig for alt
og alt der nogensinde endte galt
jeg ønsker kun det værste for dig
ligesom du altid gjorde for mig
jeg håber al smerte i verden
vil plante sig i dig på din færden
jeg håber, livet vil fratage dig drømme
som du altid bad mig forsømme
og når du en dag føler noget reelt
som ikke blot er påtaget og trivielt
så håber jeg, det smadrer dit sind
og du ligesom jeg vil blive blind
gøre latterlige ting i troen på det
som ihærdigt og naivt har ladet stå til
og falder du en dag for min fod
hvor jeg tidligere lå, og du stod
selvom jeg altid har været den svage pige
så vil jeg ærligt kigge dig i øjnene og sige
mens du ynkeligt og tiggende vil kigge på mig
.. ja, jeg hader dig.

Ingen kommentarer: