fredag den 2. april 2010

hvis du vil

hvis du nogensinde hørte mig hviske i mørket
det jeg ville have svoret, at ingen hørte
hvis du hører mere end de fleste
hvis du virkelig er den, som ser det
tager du min hånd, når jeg føler mig alene
lover du at blive, når jeg atter står som ene
bliver du, når de andre atter går
og tiden endnu og atter slår
slår og får dagene til at forsvinde
og det hele forsvinder ind til et minde
et minde om forsømte drømme og dage
der sikkert og aldrig kommer tilbage
de kommer aldrig tilbage til mig
men du viser mig alligevel vej til dig
men jeg ved ikke, om jeg forstår dine ord
og jeg ved ikke, hvorfor jeg egentlig tror
tror, at du er anderledes end de, som er flest
og jeg ved ikke hvorfor, jeg vil have dig mest
mere end andre jeg tidligere har haft
synes du at have mere end blot kærlighedens kraft
jeg prøver at lade være, fordi jeg af alle ved
at jeg jo aldrig nogensinde har det, der skal til
jeg kan hverken holde på drømme eller kærlighed
og jeg kan aldrig få en som dig til at være min i evighed
men jeg ved heller ikke, om det betyder alverden mere
hvis bare vi kan få en smule af os til at eksistere
jeg tror, fordi du får mit hjerte til at banke
og jeg ved godt, det måske er en latterlig tanke
jeg kender mange kloge ord, der passer på meget
men når det kommer til dig, kan jeg ikke sige noget
der passer og beskriver, hvad jeg egentlig føler
og det føles egentlig patetisk og uden for karakter
det eneste jeg kan, det er at give dig mig og mit hjerte
.. så må du tage det, hvis du vil have det

Ingen kommentarer: