søndag den 1. januar 2012

blind

jeg synes, jeg famler og leder i blinde
efter stykker og stumper af den tabte kvinde
jeg ved, der eksisterer og lever indeni
men som jeg ikke evner at sætte fri

jeg er tilsyneladende ikke fantastisk
til at holde din opmærksomhed elastisk
her er ingen bløde sving og kærlighed
du giver mig ikke andet end tvivlsom henkastehed

når jeg kysser din læber og fanger dit blik
når jeg knapt at mærke, før det atter er væk
når jeg holder på dig af ren hengivenhed
overhælder du mig med intet andet end ensomhed
for du bliver aldrig i natten og holder min hånd
og du binder ikke de iturevet bånd
du drømmer ikke som jeg
du lever ikke som jeg
du ser kun den anden vej
og alle veje udenom mig

men det er ikke okay mere
det er ikke sådan, jeg vil være
jeg er det bedste, du kan få
og kan du ikke se det .. så gå

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

skøn.

Marie sagde ...

Hvor er det bare nogle dejlige digte, du deler med os :)
skønt at læse , og jeg beundrer dine evner !
- Marie <3

http://mariestenumgaard.blogspot.com/

Henriette sagde ...

tusind tak for de søde ord! det betyder virkelig meget for mig (: